zondag 3 oktober 2010

velomobiel treffen in st-maartensvlotbrug okt.2010






































































































































































Hier een berichtje over het Velomobiel treffen op 1 t/m3 okt. in st-Maartensvlotbrug.

Het was weer een leuk weekend met mooi weer, dit was op het laatst toch nog goed geregeld door de organisatoren, net als het hele weekend met lekere soep en broodjes en zeg nou zelf waar kan je kiezen uit 4 soorten soep en niet zomaar soep maar doperwtensoep, tomaten- sinasappel, groenten met? en wortelsoep, ik heb er 3 geprobeerd en die waren echt lekker.

Ik zelf ben vrijdagmiddag om 16.15u vertrokken van huis en met wat onnodige omzwerfvingen was ik om 17.25u op de camping aangeland (Rode route), waar ik hartelijk ontvangen werd, met Koffie en koek. Ik kwam bij Katinka in de hut, dus na de koffie mijn fiets gestald naast de hut en mijn spullen naar binnen en de slaapzak gereedgemaakt voor de avond.

Na het eten was er eerst muziek verzorgt door Annie Geel, de vrouw van Jan.
Daarna was er een lezing verzorgd door Win Schermer over de tocht van de Ierland gangers.
Daarna kwam Annie nog weer in actie om de avond een beetje op te luisteren met haar Accordeon. Na gepraat te hebben tot de late uurtje mijn bedje maar opgezocht en lekker geslapen de volgende morgen weer fris opgestaan.
Zaterdag een goed ontbijt en met lunch pakket op weg voor de rit naar Den helder, waar een bezoek aan Fort Kijkduin op het programma stond. dit was mede door de gids erg leuk.
Hierna weer onderweg richting de camping tot Jan Geel een lekke band kreeg en ik op hem wachtte, hierna waren we even de groep kwijt door dat wij er weer volop tegen aangingen en de gene die ons kwam halen niet de kans kreeg om ons de juiste weg te wijzen, maar het kwam na wat gerommel in de glazen toch nog allemaal goed en was de groep weer kompleet. (Zie de paarse route).Na op de camping aangekomen te zijn even weer wat bij kletsen en een biertje drinken want dat is natuurlijk ook gewoon lekker en leuk.
Hierna eerst nog wat soep gegeten en voor het avond maal werd er Chinees geregeld.
Voor later op de avond had Martje als verrassing een optreden met haar band georganiseerd.
Zij speelden meest Ierse muziek en dat klonk best goed. Zondag na het ontbijt ging eenieder zich weer opmaken om op huis aan te gaan en werden er door diverse afgesproken om samen een stuk op te rijden daar zij toch de zelfde kant op gingen. Ik zelf ben met Kees, Sebastiaan en Rob nog even een ommetje gaan maken door de duinen wat als afsluiting wel even leuk was, hierna richting Alkmaar/Koedijk waar Rob afsloeg naar zijn huis en wij dwars door Alkmaar waar Sebastiaan richting driehuis ging en Kees en ik naar de huigendijk waar ook wij gedag en tot ziens zeiden en verder alleen reden. (zie blauwe route ) ± 155km gereden.

Het was weer een leuk weekend.
Organisatoren en zeker de stille krachten op de achtergrond hartelijk dank.

Groetjes Ron



















3 opmerkingen: