zondag 18 juli 2010

Forten Route 18-07-2010


















































































































Hallo Allemaal,
Vandaag de Forten Route gereden rondom Amsterdam, georganiseerd door Mark-Jan.

Vanmorgen om 5.50u van huis vertrokken naar de Woude waar we bij Wim zouden verzamelen 6.30u, er was immers de route volgend 61km af te leggen naar de zeeburgerdijk Amsterdam waar we met de rest van de groep zouden samen komen. het was lekker weer om te fietsen en de rit ging dan ook voorspoedig en waren om 8.55u op de ontmoetingsplaats.
Het was nog lekker rustig onderweg zelf in het anders zo drukke Volendam was het bijna uitgestorven, zeker nog aan het bekomen van de bruiloft van Yolante.
De groep had echter vertraging daar Mark die morgen zijn eerste lekke band had, er zouden er nog 4 volgen, hoop tenminste dat hij er na dat ik de groep bij de woude weer verliet geen één meer gehad heeft.

Zo zijn we met 17 fietsen ( 8 velo's en 9 open liggers )op pad waarvan er al héél snel een open ligger het opgeeft het gaat te snel en weinig training in de benen.
Met af en toe een pauze en natuurlijk een lekker bakje koffie met appelgebak hield iedereen het volgens mij goed uit, zo was er voor de gene die zich verkneukeld had op een lekker patatje een pauze in hoofddorp bij papa's Beach House, hier verliet Yvonne de groep want zij moest werken en in een record tijd nog proberen terug te komen naar huis.
Later was de groep nog enig sinds uit elkaar geraakt door dat Anja een lekke band had en de groep hier geen erg in had, we kwamen echter weer bij elkaar bij pont Buitenhuis, waar Mark zijn 3de lekke band had en voor de afwisseling ongeveer 500meter na de pont nog maar eens.
zo kwamen we aan bij eht pontje van Krommenie, deze was echter niet echt groot en zijn we met de Questen maar omgereden en komnde de open liggers met de Allweder in 2x over.
Even later waren we bij de Woude en ben ik afgehaakt daar ik de ronde vol had.
Hier heb ik nog even geprobeerd met Kees te bellen 17.00u want zijn fiets stond volgens mij nog bij Wim en ik ging ook richting HHW dus konden we samen fietsen, maar ik kreeg geen gehoor.
Zo ben ik alleen op HHW aangegaan, wilde even gaan kijken bij de nieuwe ligfiets van Theo, had hij gisteren opgehaald bij Ted de Lange.
Thuis aangekomen 224km gereden.
Groet Ron

3 opmerkingen:

  1. Dag Ron. 224 km is zeker je dagrecord ? Ik zat bij Wim aan de koffie, en keek hoe een grote groep bukkers in de Franse bergen hun best deden als eerste boven te komen. Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Heren,

    Het ging lekker zondag en maandag totaal geen last.
    Het was nog geen dag record want dat was van Borkum vorig jaar 230km dus net niet.

    Kees, wie gaan er vrijdag allemaal mee jullie uit zwaaien?
    En hoelaat gaan jullie vertrekken bij Wim, of bij jou thuis, scheeld maar 11 km dus dat is voor jou misschien ook wel leuk.
    Groet Ron

    BeantwoordenVerwijderen