zaterdag 10 juli 2010

molentocht 10-07-2010


























































Vandaag stond de molentocht 170km op het programma, georganiseerd door Pé en Kees.
Het was lekker weer en het beloofde warm te worden.
Vanmorgen om even 8.30u vertrokken richting Middenmeer Naar Pé waar vandaan de tocht zou gereden zou worden. Het was eerst 25km naar Pé en die gingen lekker ook gezien de temperatuur die nog zeer aangenaam was. Ik was de 3de die hier aankwam en met een hartelijk ontvangst en een lekker bakkie koffie en een stroopwaffel voel je je gelijk welkom.
Na enige tijd en een belletje van Kees bleek de De Muis er aante komen lopen met een lekke band. Natuulijk werd zij van alle kanten geholpen om alles weer snel te repareren. Om 10.30u vertrokken we voor de mooie rit die alleen bestond op papier met de molens hier op en waar ze staan. Natuurlijk weten Pé, Kees en Jan als geen ander hoe ze rijden moeten om langs de molens te komen en alle leuke weggetjes in bijna heel Noord-Holland. Bij Medemblik haakte Yvonne af en ging even lekker zwemmen en bij Juf katje kijken die daar iets leuks met elfjes en Feeën aan het doen was. Met zijn 4 gingen we verder richting Oostwoud waar we bij Jan, door zijn Annie hartelijk onthaald werden met een bakkie leut. Daarna gingen we weer terug richting Wervershoof en daarna richting Bovenkarspel -Hem en Blokker. Ik had al een tijdje last van tintelende voeten en door het toch wel pittige tempo had is weinig tijd om hier vanaf te komen, we zouden stoppen voor een lekker ijsje maar door de drukte werd Hoorn toch maar gemeden en en kwam de door mij erg gewenste pauze te niet. Zo gingen we via Zwaag richting de Bobeldijk en Berkhout waar ik onderhand bijna geen gevoel meer in mijn voeten had. En na mij afgemeld te hebben bij Kees die gelukkig nog wel bij mij in de buurt reed (Pé en Jan waren voor mij niet meer berijkbaar, te veel opdreef) , bij de Hulk afgehaakt en richting huis gegaan. Ik was er op dat moment qua energie nog niet echt doorheen maar had bijna geen gevoel meer in mijn voeten en dat fietst niet echt lekker meer. Toch mooi 130km gefietst, is weer eens wat meer dan 9+9 naar mijn werk.
Pé, Kees, Jan en Yvonne bedankt voor de leuke dag.

Groet Ron

PS fotos volgen nog.

2 opmerkingen:

  1. Dag Ron, niet om mijn blog te promoten maar wel toevallig dat míjn voeten juist een 'feestdag' hadden!
    Groeten Mick

    BeantwoordenVerwijderen