dinsdag 29 december 2009

Dauwtrappen & Oliebollentocht















































Zie hier mijn filmpje.






Vandaag weer terug vanuit Utrecht, waar we gisteren met 113 velomobielen de Oliebollentocht gereden hebben.
De heen weg om even 05.30u vertrokken naar Hoorn, waar Arnold, Mathijs, Cees en Jan op mij wachten. Onderweg werd ik al gebeld door Mathijs waar ik was en dat zij mij al mijn kant op kwamen. dus vlug uitgestapt en een shirt uit getrokken ( te warm ) en mijn helm afgedaan was te krap onder het dakje. Nadat ze bij mij waren direct doorgereden, via Oosthuizen en langs Hobrede richting Purmerend achter Arnold aan die het koppel aanvoerde, hij had er lekker de gang in met zijn Allweder en waren dus aan de vroege kant in Purmerend waar er nog 4 of 5 aansloten. Hierna over de Kanaaldijk richting Amsterdam, Kwamen we onderweg Beekie al tegen die het niet af kon wachten tot we in amsterdam waren en voor we het wisten waren we in Amsterdam, hier met het pontje over naar de binnenstad en via vele slingers en verkeersdrempels richting de Herengracht waar Arnold een koffie stop geregeld had op zijn werk. Na de koffie weer op pad richting Oudekerk aan de ijssel, Hier hoorde ik dat Wim en Kees waren afgehaakt met pech en dat zij later achter ons aan zouden komen.
Na een lange tocht langs de A2 en later het amsterdam rijnkanaal kwamen we eindelijk in Utrecht aan en waren net optijd om de eerste groep te zien vertrekken en na de inschrijving en een snelle bak koffie zijn we in de derde groep ook vertrokken richting de Dom voor de fotosessie. Hierna ben ik met de eerste groep verder gegaan. Het werd steeds beter weer en het fiets tempo was rustig wat ik na een tocht van eerst 80km naar utrecht niet erg vond.
In Haarzuilen was er een koffie met appelgebakstop gepland, gesponsord door de vereniging waarvoor dank. Hierna ging de gehele groep in een stoet via diverse leuke weggetjes ( waarvan ik verschillende punten herkende van de Utrecht wandeltocht 2x 25km, tijdens de paas dit jaar ) weer naar het beginpunt, waar er oliebollen en snert vor ons was om weer wat op krachten te komen en door te warmen. na een gezellig samen zijn, zijn we als gast met de fam. van Soest meegegaan. Hier werden we overwelmd met gastvijheid, net als wij de fam. overwelmde door dat we met zovelen waren. Later hebben we door Marian van Hattem gekookte zuurkool gegeten wat na zo'n dagje fietsen goed smaakt.
Na nog een lekker toetje en een paar wijntje en veel gezelligheid is het goed slapen op zolder waar Mathijs de zagerij een handje hielp. De volgende morgen was iedereen er al weer vroeg bij en na een goed ontbijt gingen we ons weer klaarmaken voor vertrek, 3 mannen gingen richting brabant/belgie en 2 mannen richting het oosten Hattem/? en wij gingen met zijn 6en op pad en na wat gezoek om Utrecht uit te komen reden we weer langs het amsterdam-rijnkanaal richting huis, na een tijdje had Cees een lekke achterband en met wat mentale support van mij konden we de groep die door waren gereden om niet te veel af te koelen, weer gaan achterhalen. Bij Amsterdam stond Marian op nog op te wachten voor een korte stop met soep/koffie of chocomel en lekkere zelfgebakken koek. Hierna nog ongeveer 40km te fietsen en zo reden we nog langs Watergang en Purmerend waar we afscheid namen van Wim en Kees en met mij voorop via de middenbeemster richting Avenhorn, waar ik na hen een goede reis gewenst te hebben, afscheid nam van Mathijs, Jan en Cees. Al ben ik ben blij dat ik bijna thuis ben en niet nog helemaal naar Hippolytushoef hoef, ik vond het een leuke tocht en wil alle medevaarders bedanken voor de gezelligheid.
Groet Ron

1 opmerking:

  1. Beate Ron. Mijn complimenten ! Goede "stady hand " Cees heeft er een geduchte concurent bij. Greoeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen