donderdag 8 oktober 2009

zonder GPS en Ron op stap

Vandaag was het mooi weer dus de quest gepakt om weer wat kilometers in de benen te krijgen.
Zonder Ron op stap. Dat betekend geen gids. De GPS wel mee genomen maar niet aangezet.
Ik wilde gewoon kijken of ik in Noord Holland zonder GPS of Ron de weg nog kon vinden
Eerst richting Monnickendam via Beets en Warder. Geen probleem want die weg ken ik.
In Edam is het raak ik kom maar niet meer op de dijk naar Monnikendam en beland via omwegen in Broek in Waterland De weg naar de dijk is uit zicht en ik besluit naar Ilpedam te fietsen. Ook met fietsen kan je in een cirkeltje fietsen want ik kom via omwegen weer uit in Broek in Waterland. Je ziet wat als je wat verdwaalt rond fietst. Mooie polderweggetjes en dijkjes.
Op naar Purmerend en dan via Kwadijk naar huis aan. Kwadijk is afgesloten en ik raak verdwaald in Purmerend maar gelukkig kom ik een bordje tegen met Midden Beemster erop.
dat ligt op de weg naar huis. Tijdens het zoeken naar de weg komt er een andere velomobiel langs zij. Ik herken niet gelijk welk type het is omdat hij geheel anders van kleur is en voorzien van reclame. Het is een Sunrider. De rijder wist te vertellen dat hij naar de sportschool moest vanwege zijn conditie maar daar niks aan vond en op een dag een Sunrider zag en hij dat wel een mooiere manier vond om aan zijn conditie te werken. Hij schrok wat van de prijs. Maar heeft zijn baas zo ver kunnen krijgen dat hij in ruil voor reclame hem kon bestellen via zijn baas.
Hij had nog nooit van een Quest gehoord laat staan en in gereden en ik niet in een Sunrider dus van fiets gewisseld. Wat reed die van hem zwaar. Hoor ik dat hij 40 kg gereedschap mee neemt naar huis. De Quest vond hij licht rijden (maar dat snap ik wel zonder 40 kg gereedschap)
Nog even staan praten. Hij wist me te vertellen dat Sunrider met een nieuwe velo komt een hybride en dat je daar wel 70 km per uur mee kan gaan. Zal wel een type fout zijn denk ik (of met electrische ondersteuning?)
Samen naar de Middenbeemster gefietst en naar een omzwerving van 80 km was ik weer thuis.

Katinka

1 opmerking:

  1. Hallo Katinka. Er zijn bij elke VVV goede fietskaarten te kopen. Neem er een mee waar ook het fietsknopennetwerk op staat, dan kom je altijd weer thuis.Blijf vooral fietsen 1 Groeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen